Din când în când îmi vine-n gând că mă scufund și mă afund la infinit într-un neant fără sfârșit și urlu strig da nu m-aud Acum io-s în vertij și nu mă laud că mi-am pierdut dinții din gură Io am mușcat din adevăr cu ură nu am vrut masca de iluzii Mi-am dat la pix cu sete prin perfuzii am primit sânge nou Mi-am șlefuit ideile într-un vocabular lingou și-am ars-o arogant și egoist Un pueril imberb teribilist mi-a dat cu pumnu-n cap realitatea ca un pugilist Și când am început să cad toți m-au văzut dar nu m-au auzit nu mă aud de fel Și mă scufund în văzul lor într-un mine distrugător le spun cuvinte ca un puzzle alambicat înspre un viitor trecut de-atâtea ori prin văzul lor mă sinucid nemuritor

despre:

sâmbătă, 24 decembrie 2016

M-am cam saturat de vaicareli.

Zilele astea e mare hype cu acuzarea lui Ion Iliescu in dosarul mineriada. La fel cum a fost hype cu acuzarea si condamnarea lui Visinescu. Problema nu e ca ii acuzam si, in sfarsit, sunt judecati. Problema e ca ne mintim ca asa ne razbunam si ca, dupa asta, o sa ne mearga mai bine.

Problema e ca, in fiecare an, la Craciun, dezbatem Revolutia de la 1989 ca pe o lupta pentru eliberare, in loc sa acceptam ca suntem in continuare condusi de acelasi sistem infect, cu aceiasi oameni lipsiti de principii morale la conducere, insa acum au alte denumiri functiile lor si alte mijloace scopurile lor. Problema e ca, naivi, ne lasam dusi de nas cu povestile celor naivi ca si noi care sincer au crezut ca lupta pentru libertate in acele momente. La fel cum, naivi, altii au crezut ca schimba politica, schimband politicienii intre ei la Colectiv. Problema e ca, naivi, cautam razbunarea in acte meschine si ne scuzam propriile meschinarii raportandu-ne la fapte inexistente in realitatea noastra. Problema e ca, tulburati de propriile lipse de certitudine, aruncam responsabilitatea in curtea vecinilor, in carca generatiilor trecute sau viitoare, fara a ne asuma intr-un mod cliseic insasi contributia noastra la perpetuuarea mizeriei in care traim.

Eram ieri in fata unui supermarket bucurestean si v-am vazut. Confuzi, impingeati galantare intregi in carucioare pe care le lasati uitate in parcare. Incercati sa iesiti claie peste gramada pe la intrare, carati fiecare cat poate mai mult sa care bautura, haine, electrocasnice si mancare si mai mai ca v-ati fi calcat in picioare pentru un loc in fata la coada de la-ncasare grabiti sa cheltuiti de pe acum 3 salarii viitoare, fara grija zilei de poimaine, ca maine clar nu o sa suferiti de foame, cu ochii in monitoare si displayuri de telefoane, citind stiri infricosatoare si documentare manipulatoare despre ce au facut generatiile anterioare sau despre ce fac clasele sociale actuale. V-ati crucit la ora cinci cu violuri din Vaslui si a doua zi ati dat jos crucea din cui nemaidorind sa urmati sfaturile Lui pentru ca e prea indulgent cu ai lui. Apoi ati plans de mama focului cand ati ajuns sa fiti condusi de "viniticii satului". Ati injurat batrani cand nu ati castigat majoritatea si majoritatea depindeti de batranii vostri, dar nu v-abtineti si ca prostii imi demonstrati ca sunteti ostiri de manipulati, orbiti de ura pentru ceilalti incat nu mai puteti sa judecati si singuri ca aruncati cu gura larg deschisa in cacat. Spun asta pentru ca voi sustineti c-ati votat.

Multi fac apel la umanitate zilele astea. Umanitatea are multe forme. Azi, am vazut in Mega Image un baiat platind painea unei batrane care nu avea destui bani. Nu a intrebat-o daca tine cu Dragnea sau cu Ciolos. Nu a intrebat-o daca se bucura ca Iliescu va fi judecat sau daca e nostalgica dupa Ceausescu. Doar i-a platit painea.

Umanitatea are multe forme, haideti sa le exploram pe toate, tot timpul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu