Din când în când îmi vine-n gând că mă scufund și mă afund la infinit într-un neant fără sfârșit și urlu strig da nu m-aud Acum io-s în vertij și nu mă laud că mi-am pierdut dinții din gură Io am mușcat din adevăr cu ură nu am vrut masca de iluzii Mi-am dat la pix cu sete prin perfuzii am primit sânge nou Mi-am șlefuit ideile într-un vocabular lingou și-am ars-o arogant și egoist Un pueril imberb teribilist mi-a dat cu pumnu-n cap realitatea ca un pugilist Și când am început să cad toți m-au văzut dar nu m-au auzit nu mă aud de fel Și mă scufund în văzul lor într-un mine distrugător le spun cuvinte ca un puzzle alambicat înspre un viitor trecut de-atâtea ori prin văzul lor mă sinucid nemuritor

despre:

vineri, 11 august 2017

In care apare un oaspete (2)


Intoarsa acasa, tanti Aglae arunca in fata casei niste oase si cateva colturi de paine pentru pisici si caine, apoi isi aprinde o tigara in bucatarie. Parul i se uscase pe jumatate, pe marginea papucilor puteai observa picuri de noroi uscat. avea pe ea o camasa sifonata si o fusta ale carei zile trecusera de mult. Fumeaza rapid si dispare in dormitor. In acest timp o Dacie prafuita opreste in fata curtii si incepe sa claxoneze. Soferul se da jos si deschide portbagajul, de unde scoate doua geamantane mici, prafuite si ele. Tanti Aglae iese grabita din casa. 
 
- Ce claxonezi, dom'le, asa?
- Doamna Aglae? intreaba soferul contrariat.
- Da, eu sunt. Care e graba?
- Pai trebuie sa ma intorc la Bucuresti. V-am adus nepoata. 
 
Pe locul din dreapta soferului statea o fetita slabuta, cu parul castaniu. Se uita drept in fata, pierduta parca de realitate. 
 
- Pai ma-sa nu vine?
- Nu cred. Mi-a zis sa aduc fata si atat. Ma intorc ca trebuie sa o duc si pe ea la aeroport tot azi.
- Unde pleaca?
- Nu stiu, doamna.
- Cat lasa copila la mine?
- Nu stiu nici asta.
- Fir-ar samanta ei a dracu sa fie! Fetito, ce mai stai acolo de te holbezi la nemurire? Coboara ca se grabeste omul asta. 
 
Soferul duce geamantanele langa poarta. 
 
- Eu va las, doamna Aglae, am drum lung in fata.
- Du-te. Si zi-i lu sor-mea sa ma sune sau sa-mi scrie cat de curand ca o ia mama dracu. 
 
Fetita iese din masina si se indreapta spre poarta. Soferul saluta si demareaza intr-un nor de praf. Tanti Aglae se uita incruntata la geamantane, apoi la copil. 
 
- Cum te cheama, ma, pe tine? Tania, Tamara, Tincuta?
- Sorina ma cheama, tanti Aglae...
- Asa, Sorina. Am uitat ca a trecut ceva timp de la botezul tau. Vad ca ai crescut. E bine.
- Am crescut.
- Ia zi, de ce te-a trimis ma-ta aici?
- A zis ca nu are unde sa ma lase si singura nu vrea sa ma lase.
- Da unde pleaca ea?
- Nu stiu.
- Lua-o-ar dracu sa o pieptene! Hai in casa! Ai mancat? 

Tanti Aglae ridica geamantanele cu usurinta si se indreapta spre casa. In urma ei, Sorina paseste cu capul in jos.

***

- Nu mai sta asa suparata, ca nu pe tine te-am bestelit. Pe nebuna aia de ma-ta.
- Da nu-s suparata pe tine, tanti Aglae. Sunt suparata ca nu m-a luat mama cu ea.
- O sa te inveti tu si cu ma-ta. Ce, e prima data cand face asa?
- A mai fost plecata, da nu m-a trimis la tara pana acum.
- Si te-oi pomeni ca ai alergie la tara?!
- Nu cred ca am alergie la tara. Nici primavara cand infloresc copacii nu am alergie. Nu cred ca sunt alergica la ceva. 
 
Tanti Aglae incepe sa zambeasca. 
 
- Hai ca nu esti chiar momaie. Ne descurcam noi doua pana da ma-ta vreun semn. Ti-a dat ceva pentru mine?
- Un plic.
- Ia da-l incoa! 

Sorina se ridica de la masa si iese din bucatarie. Cand revine tine in mana un plic care fusese alb candva. Tanti Aglae il ia si il deschide. Scoate din el o suta de dolari si o carte postala. Citeste cartea postala si o pune inapoi in plic. Banii ii lasa pe masa. 
 
- Sorino, sa nu te superi pe mine, da tare proasta e ma-ta!
- Stiu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu