Din când în când îmi vine-n gând că mă scufund și mă afund la infinit într-un neant fără sfârșit și urlu strig da nu m-aud Acum io-s în vertij și nu mă laud că mi-am pierdut dinții din gură Io am mușcat din adevăr cu ură nu am vrut masca de iluzii Mi-am dat la pix cu sete prin perfuzii am primit sânge nou Mi-am șlefuit ideile într-un vocabular lingou și-am ars-o arogant și egoist Un pueril imberb teribilist mi-a dat cu pumnu-n cap realitatea ca un pugilist Și când am început să cad toți m-au văzut dar nu m-au auzit nu mă aud de fel Și mă scufund în văzul lor într-un mine distrugător le spun cuvinte ca un puzzle alambicat înspre un viitor trecut de-atâtea ori prin văzul lor mă sinucid nemuritor

despre:

vineri, 3 februarie 2017

Despre cum sa ai relatii cu clientii*

Azi mi-au venit banii de la PSD pentru propaganda si zic sa traiesc si io pe picior mare. Asa ca-mi iau gagica de mana si ma duc in Cora Lujerului sa iau niste cascaval si un sandvish maker, nah, dupa buget. Luam noi un sandvish maker de la raft, il platim si ne ducem la bancu de proba sa ne faca si garantia. Acolo un reprezentant de vanzari de la firma X ne spune ca el nu se ocupa de asta si ne roaga sa asteptam sa vina responsabilul Cora cu garantiile, stampilele, prizele si ce mai pazesc ei acolo. Inaintea noastra mai era o familie mama, tata, copil cu o periuta Oral B.

Vin 4 gagici de la tigara, d-astea cu uniforme cu nume de firme, isi lasa gecile in dulapul ala de acolo si una din ele, de la firma Y, se apuca sa completeze garantia persoanelor cu periuta. Ii suna telefonul, raspunde. O colega de-a ei, de la Braun, se baga sa o ajute. Aia continua sa vorbeasca la telefon, cea de la Braun, Carmen, se uita la hartii. Oamenii le spun "stiti, ne grabim.". Astea incep sa bufneasca infundat si o baga p-aia "oricum nu noi trebuie sa facem garantia." Oamenii isi iau periuta si pleaca. Gagicile se uita la noi ostentativ. "Nu e treaba noastra sa facem garantia." "Pai daca nu e treaba ta de ce te-ai bagat?" "Sa asteptati sa vina responsabilul." Buuun. Gagica pleaca la informatii sa intrebe cine e responsabilul, Carmen tot pufnea pe acolo. Ca nesimtiti, ca nu stiu ce. O intreb de cauta la standul de proba daca nu e treaba ei. "Aici e raionul meu!" "Unde?" "La Braun." "Si ce cauti la bancul de proba, proasto?" Bam! Prostule, ai fata de prost, nu vezi ce prost esti? Bine, nici io nu m-am lasat mai prejos, am facut-o proasta cum am stiut eu mai bine. La care ea "dupa ce ca sunteti prosti va mai si inmultiti". Hopa!!! Scot telefonul, sun la relatii cu clienti Cora, cer managerul responsabil de raion. Vine unu, Gherasim, si incepe cu aplanarea conflictului. Carmen tare in clanta, urla ca am facut-o proasta. Il rog pe Gherasim sa isi trimita angajata la raion, ca nu vreau sa vorbesc cu ea. Ea insista, el insista agresiv sa ma calmez. "Trimite-o la raion ca-i sparg dintii daca mai scoate o vorba." "Stai ma, vorbeste frumos." "Tu intelegi ca eu sunt client si vreau sa vorbesc doar cu managerul?" "Da, dar nu vorbiti asa cu ea." Presupunere proprie: Gherasim are o relatie cu Carmen. Vine si gagica de la informatii sa imi spuna ca au trimis aia managerul. Zic pai uite-l aici, vorbesc cu el. Si din spatele meu apare managerul de raion. "Pai nu asta e managerul?" La care Gherasim, senin, "Nu sunt eu managerul, Carmen e colega mea." Bun. Ma intorc sa discut cu managerul de raion, ii explic ca ar trebui sa le faca un training angajatilor, sa isi stie atributiile si responsabilitatile in fata clientilor si o bag p-aia "Reclamatie scrisa nu va fac, ca toata lumea are nevoie de job." Managerul de raion insista sa fac plangere, alea se caca pe ele ca daca e produs de la X, are voie si reprezentantul de vanzari sa faca garantia. Pai, da, dar Oral B nu e nici Braun, nici X, care e logica? Pai ca har ca mar, Gherasim imi face garantia.

Acum, pe mine ma doare-n cot ca aia habar nu au sa-si trainuiasca angajatii, probabil au asa mic bugetul ca abia ii pot plati, da ba frate, cand esti responsabil de vanzari nu iti poti permite sub nicio forma sa spui unui client "dupa ce ca esti prost te mai si inmultesti". Unu ca nu e etic, doi ca dai dracu de unu mai nebun ca mine care nu te face prost, ci iti sparge tot bancul de proba in cap. Concluzia e ca e amuzant sa faci shopping in Cora Lujerului la raionu de electrocasnice, sper sa ii mai vad pe Carmen si pe asa zisul manager Gherasim pe acolo. Voi mai cumpara doar pentru satisfactia de a-i vedea cum completeaza garantii pentru produse de la firme concurente.

*acesta este doar un exercitiu publicitar, sa vad daca social media lu Cora si Braun reactioneaza. Si, daca da, sa vad daca reactioneaza la fel de agresiv ca angajatii lor de pe teren.


LE: Cora Romania a raspuns.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu